Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Närhälsan Vänerparken vårdcentral, Vänersborg
Vänerparken 21, 46235, Vänersborg
Närhälsan vårdcentralen Vänerparken har distriktsläkare, distriktssköterskor och kurator. För att få tid ringer man 010-441 62 00 vardagar 7.30-17.00 och följer anvisningarna i telefonen. Tid till kurator får man genom att ringa 010-441 61 59 el 010-441 61 60 Då vårdcentralen är stängd hänvisas till Jourcentralen i Trollhättan. Öppettider mån-fre kl 17.00-22.00, lör-sön kl 10.00-17.00. Tfn 0520-833 82.
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
07:00 - 17:00
Adress
Vänerparken 21
46235 Vänersborg
Stad
Vänersborg
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 6 omdömen
Jag mailade in för ett bra tag sedan om min psykiska ohälsa på mina vårdsidor. Blyg som man är och vill helst inte prata om sina problem, så när man tar steget och använder mail funktionen och får endast ett svar "ring oss och berätta mer. Vi behöver veta mer". Varför ringde inte dom upp isåfall eller bokade in en tid för att prata som jag bad om vet jag inte. När jag då inte vågar ringa. Tog ju kontakt på mail av en anledning. Sen har jag inte hört något mer från dom. Kämpar hellre på för egen maskin än går dit o pratar om det då...även om min depression hade behövt något annat. Men det är svårt att ta klivet när man mår som man mår. Det var stort nog att våga maila och beskriva mitt problem och jag mår. Skrev väldigt utförligt... tråkigt att man aldrig något hörde.
Första kontakt med denna vårdcentral är bedrövlig! Otrevligt, oengagerat bemötande där man känner sig allt utom välkommen och tagen på allvar. När man väl får träffa läkare eller sjuksköterska är bemötandet bättre, men snälla byt personal i receptionen/telefonen eller utbilda dem i service och bemötande! Jag med fler överväger starkt att byta.
I mångt och mycket en ok inrättning men när det gäller första kontakten via telefon, för rådgivning och tidsbokning så blir betyget (efter egna erfarenheter från ett "stort" antal fristående tillfällen) GENOMUSELT. Jag imponeras av hur majoriteten av de som man bemöts av i telefon, kan hålla så skrämmande låg nivå i bemötande och allmän samtalston. Oförskömda, ointresserade och totalt oengagerade tycks hållningen vara den att göra allt för att slippa vårdtagaren, både via samtal och framförallt via besök hos dom. Känslan av att inte ens vara vatten värd eller för den delen, välkommen till dom, är starkt påtaglig och lämnar en endast förvånad och förbannad efter genomfört samtal. Totalt värdelöst!! Snälla gör nåt, vad det än månde vara kan det inte bli annat än till det bättre.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Närhälsan Vänerparken vårdcentral, Vänersborg får ett helhetsbetyg som är över genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Rekommendera".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är över medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Närhälsan Vänerparken vårdcentral, Vänersborg
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.