Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Mariehems hälsocentral, Umeå
Morkullevägen 9, 90651, Umeå
Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil. Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. Du kan själv boka en tid som passar dig via e-tjänsten Boka tid direkt. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig. Alla regionens hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken Så väljer du mottagning. Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177. Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:10 - 16:00
Adress
Morkullevägen 9
90651 Umeå
Stad
Umeå
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 12 omdömen
Försökt att ringa tre dagar i rad men telefonkön är full för dagen klockan 8:30, det är under all kritik
Kompetensen och bemötandet i receptionen måste ses över! Är inte den som springer mest på hälsocentralen men snudd på varje gång har det blivit nåt fel redan i kontakt med receptionen. Tider som har försvunnit, strul med kommunikationen och allmänt dålig förtroendeingivelse. Skärpning! Läkare, barnmorskor och sjuksköterskor som jag varit i kontakt med är många jättefina och duktiga däremot!
Är nästintill omöjligt att komma fram. Strax efter kl 08.00 är telefontiderna redan slut. Hur är det ens möjligt? Så kan det pågå i flera dagar i sträck. När man väl kommer fram finns inga läkartider. Har tillhört mariehems hälsocentral hela mitt liv fram till nu. Klart man inte kan vara listad på en hälsocentral som man aldrig kan nå. Dessutom otroligt otrevlig personal i rådgivningen.
En kvinnlig LÄKARE HELT URUSEL HÖR EJ AV SIG VARKEN OM PROVER ELLER ANNAT ,SKRIVER EJ SANNA SAKER I JOURNALEN FÖR ATT KLARA SIG SJÄLV ,UNDER ALL KRITIK HAR HÖRT MYCKET OM HENNE blandar även ihop patienters namn .personal dom på labb bra . Många har denna åsikt ,och flera byter vårdcentral
Ringde fredag den 22/1 för att boka tid och fick via tel.svar att jag skulle bli uppringd inom 3 dagar, Jag blev inte uppringd. Ringde igen måndag den 8/2 och fick igen beskedet att jag skulle bli uppringd inom 3 dagar. Jag ringde då efter tips 1177 och fick pratamed en trevlig sjuksköterska. Hon kontaktade vårdcentralen och jag fick genom henne veta att jag skulle bli uppringd samma dag efter kl 13. En person från vårdcentralen ringde upp och jag upplyste henne om att dom inte ringt upp och att jag vid dagens kontakt fått samma besked att jag skulle bli uppringd inom 3 dagar och att jag därför vänt mej till 1177. Man tycker att personalen från hälsocentralen skulle bett om ursäkt men snarare var personen på gränsen till snorkig. Det är enligt 1177 fler personer som kontaktad dom p g a att man inte får kontakt med mariehems hälsocentral Hur har man tänkt ? ska vårdbehövande vara stand by vid telefonen i 3 dagar. Personer som inte har mobiltel. blir alltså fjättrad i hemmet i 3 dagar. Jag kommer efter mitt kommande besök på Mariehems hälsocentral att lista mej på en annan hälsocentral om den sen är privat kommer jag inte att bry mej om längre.
Extremt dålig tillgänglighet och urusel information om vad man kan göra. Faktiskt skandalöst bemötande om man behöver vård av besvärande åkomma, som nog inte platsar på en akut mottagning.
Dåligt att läkaren lovar att ringa upp och sen inte gör det! Får inget meddelande - inget alls. Sjukintyget har gått ut, och jag är utan mediciner - sååå jobbigt! Lovade höra av sig innan intyget gick ut onsdag, och nu har t o m helgen gått. Var där fredag morgon hos sjukgymnast - alltså ett helt annat ärende - och sökte läkaren då utan att få träffa henne, så jag bad personalen påminna . Utan resultat, tyvärr
Jag tycker att det är synd att trevliga och duktiga läkare såsom Tore Pettersson och Alberto Ruiz går förlorade för vårdcentralen Lasse
Lång väntetid, får inte kontakt med läkare. De säger att de ska ringa (inbokad telefontid) men de är försenade, flera gånger över 1 vecka!!!! Den som svarar när man ringer för o boka tid gör bedömning om man behöver träffa läkare eller inte. De har uppenbarligen ingen medicinsk kunskap och ska inte bestämma över det!!
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Mariehems hälsocentral, Umeå får ett helhetsbetyg som är över genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Tillgänglighet".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är över medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Mariehems hälsocentral, Umeå
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.