Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Telefonplans vårdcentral, Stockholm
Telefonvägen 30, 12626, Stockholm
Tidsbokad akutmottagning hos våra läkare. Ring från kl 07:30 på morgonen,$$$Tidsbokad provtagning måndag-fredag 08:00-09:00. Övrig provtagning endast efter kontakt med våra läkare.$$Vi är miljödiplomerade enligt ISO 14001.
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag
07:30 - 18:00
Tisdag, Onsdag, Torsdag
07:30 - 17:30
Fredag
07:30 - 17:00
Telefontider
Måndag
07:30 - 18:00
Tisdag, Onsdag, Torsdag
07:30 - 17:30
Fredag
07:30 - 17:00
Adress
Telefonvägen 30
12626 Stockholm
Stad
Stockholm
Kategorier
Allmänläkare, Legitimerad Psykolog, Vaccinspecialist, Sjuksköterska
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 7 omdömen
Svårt att få tid trots registrerade mig hos en läkare.Dålig uppföljning. Och oengagerade läkare. Attitydproblem till sin patient.Ovilja till att skriva remiss.Ovilja till att sätta diagnos.
Ovilja till att skriva remiss,nonchalant attityd av husläkaren,och en attityd att det handlar om påhittade symptom trots bra beskrivning av mig som patient av vad det handlar om.Dålig uppföljning och utebliven. Lång väntetid varje gång för att boka tid hos husläkaren. Otrevliga sköterskor varav en sa att du har sprungit här som om jag var en besvärlig patient.Läkaren visade dåligt omdöme och kunskap omkring utbrändhet och visade helt öppet att han inte brydde sig ett dyft.Trots mina allvarliga symptom.Jag fick en känsla av att man tar in massor av patienter för att tjäna pengar men bryr sig inte ett dyft om sina patienter i grunden.Stafettläkaren hade också en nonchalant attityd trots allvarliga symptom som jag sökte för.Jag bytte vårdcentral till sist och har mött en god omvårdnad och respekt för patienten vilket Telefonplans vårdcentral helt och hållet saknar.Hos bägge läkarna som driver denna vårdcentral.
Katastrofverksamhet! Jag hade ett omfattande diskbråck som tillslut blev tvunget att opereras. Här följer en lista på saker som jag kan vittna om utifrån deras "handläggande" av mitt sjukdomsfall. -feldiagnos -ovilja till remiss -allmän nonchalans inför smärttillstånd -tre olika "stafettläkare", under loppet av en månad, som hade hand om mitt fall. -dålig uppföljning -mjölkande av extrabesök inför sjukskrivning (trots att jag inte kunde röra mig och trots att jag just kommit från akuten som bekräftat att sjukskrivning var att rekommendera) bara för att kunna håva in stålar -otroligt dålig koll på vart de remitterar och vart det finns lediga tider. Det fick jag ringa runt och sköta själv. I slutändan var jag alltså tvungen att sköta mitt sjukdomsfall i stort sett själv. Via min sjukgymnast (som jag hittade själv, utan remiss) fick jag kontakt med rätt folk på Sthlm Spinecenter och jag opererades inom en vecka. Då hade jag varit i konstant smärta och oförmögen att stå eller gå själv i 3månader. Att en så ung människa som jag, med ett tidigare väldigt fysiskt aktivt liv, helt plötsligt är invalidiserad tycktes inte bekymra läkarna på Telefonplans VC särskilt mycket. Hade det varit för Telefonplans VC så hade jag förmodligen fortf varit sjukskriven. De har INGET som helst intresse av att hjälpa folk bli friska, det är en fasad för att tjäna pengar på sjuka människor. Tyvärr. Den här cirkusen håller dessutom precis på att upprepa sig. Min vän som också har Telefonplans VC har nu varit i kontakt med dom ang sina ryggproblem, och det är samma sak- möte med stafettläkare, feldiagnos, ovilja till remiss/felremiss och allmän nonchalans... Needless to say att han också har sök hjälp annanstans.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Telefonplans vårdcentral, Stockholm får ett helhetsbetyg som är över genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Rekommendera".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är över medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Telefonplans vårdcentral, Stockholm
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Samtalsterapi dygnet runt, alla dagar
Behöver du någon att prata med? Våra utbildade terapeuter finns tillgängliga för dig när du behöver det som mest. Dygnet runt alla dagar.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.