Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Närhälsan Partille vårdcentral
Kyrktorget 13, 43333, Partille
Dessa mottagningar finns här på vårdcentralen Partille distriktsläkarmottagning, distriktsköterskemottagning, astma,KOL-mottagning, diabetesmottagning, hjärta- kärlmottagning, livsstilsmottagning, laboratorium, samtalsmottagning, barnavårdscental. Till allmänmedicinska mottagningen kan du söka för alla åkommor som inte kräver akut sjukhusvård. Vid sjukdom på kvällar och helger så vänder du dig till Närhälsan Gamlestadstorget jourcentral vardagar 17.00-22.00 och på helger 09.00-15.00
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag
07:00 - 18:15
Fredag
07:00 - 17:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag
07:00 - 18:15
Fredag
07:00 - 17:00
Adress
Kyrktorget 13
43333 Partille
Stad
Partille
Kategorier
Allmänläkare, Legitimerad Psykolog, Vaccinspecialist, Sjuksköterska
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 26 omdömen
Helt omöjligt att få tid om man inte vill vänta 4 v. Olika läkare varje gång. Kan ta flera veckor före återkoppling om man kontaktar dem via 1177.se
Hejsan jag heter Nishtaman Jafari Min personnummer.1965.04204162 Hur jag kan kontakta min läkare Cristian Matssen Om jag få en tid hos honom Mvh Nishtaman jafari
De har personalbrist. Det är nästan omöjligt att komma i kontakt med dem via telefon. Det finns inga tider att boka via 1177.se Om man via 1177 försöker förnya recept kan man få vänta i 3 veckor om man ens får något recept. Ingen återkopplar om man ber om det via 1177. Det går inte att få hjälp om man istället besöker dem. Tycker synd om alla äldre som inte har Internet och tycker det är jobbigt att ringa dem o göra rätt knappval för återupprigning mm. Bara mina pågående sjukdomar är över så byter jag nog VC men vet inte vilken som är bättre.
Jag beställde en telefontid för att boka en tid, och när de äntligen ringer timmar senare får jag svaret "boka en tid online!" Går in på hemsidan och där finns inga tider, så nu är jag tillbaka på noll. Får fortsätta ha besvär utan hjälp helt enkelt. Detta är löjligt.
Katastrofalt dålig tillgänglighet! Ibland även mellan personalen. Då rätt eller information inte når fram. Då skyller de på varandra. Utöver den nuvarande tidsbokningen, borde ni ha ytterligare rådgivning ett par timmar på f.m. och e.m. Det är bara tur om man lyckas få en tid efter klockan 08:10! Om tillgänglighet och möjlighet att få information som patient, utan att det alltid ska meddelas läkaren. Skulle detta avlasta läkarna som har extremt mycket att göra. Då primärvården idag, har och ska ta ansvar för mycket som tidigare varit andra insatser och behandlade läkare. VC arbete och ansvar har blivit kopiöst stort och för mycket. Då antalet anställda inte är/har reglerats till den insats som krävs. Patienter och personal får lida. Jag tycker VC är mycket bra och personalen duktig, men har för stor arbetsbörda och ansvar. Gentemot antalet patienter och det arbete som ska utföras. Det är kommunen och politikerna som ska kritiseras! Ge Partille VC den budget som gör att de kan tillgodose och utföra det arbete som vi och dom vill! Mer personal och utveckla nya rutiner. Nuvarande VEC borde värdesätta sin fina personal och sträva efter att "sätta Partille VC på kartan"! Nya tider och krav kräver nya idéer och en professionell chef! Som ser till att det händer och sker saker. Inte bara slå ut med armarna och skylla på att han inte kan göra något! Att han är maktlös och styrs av politiker och budget. En oberoende utredning och granskning om hur det nu ser ut. Vidare använda det som underlag för hur en mer effektiv och framstående VC kan skapas. Både för patienter och personal. En VEC vet/borde veta, sin ställning, uppdrag och möjligheter! Inte skylla ifrån sig och/eller på omständigheterna. Själv är jag mycket irriterad på nuvarande rutiner. Tycker dock att personalen inte ska behöva få all vår kritik och frustration. Den ska vi rikta mot kommunen, politiker och VC chef! Mycket sagt men, önskar att beslutsfattarna i Partille behöver förstå och satsa på att skapa en VC, som blir ett ledande exempel på en välfungerande mottagning! Starta en grupp och projektledare för att utreda, utvärdera och förändra, förbättra och skapa en VC som klarar av de uppgifter och arbete som krävs och önskas. Den merkostnad som kommer först, får ni till vinst på alla plan inom kort.
meningslös att ringa på morgonen för att boka tid, det kunde vara mer lönsamt och snabbare om telefonsvararen skulle svara direkt "boka tid online" för den som ringer senare har inget annat svar för den som vill boka tid. slöseri med skatte pengar, stäng vårdcentralen då vet folk vad de skall göra.
Det är ett elände att inte få kontakt per tel för en tidsbokning trots att jag ringt kl 0815 på morgonen. Partille vårdcentral måste arbeta för högre tillgänglighet. Vem är de till för? Detta har pågått länge nu. Visst kan en bokning ske via webben men svaret brukar dröja. Det förutsätts att alla har en dator. Skärp er!
För att få en sköterska som ringer upp gör jag så här åker ner ber att de ska ringa upp dagen efter inte klokt. Telefon knappt någon ide alls för det mesta blir svaret k 08.00 finns inga telefon tider kvar. Så har det varit för mig i ca 4 veckor tills jag åkte ner ,en svaret blev från sköterskan det finns ingen tid det blev lika med 0 i alla fall. Har äntligen träffat en läkare remiss till röntgen av hjärnan pga misstänkt stroke det har jag påpekat innan för talet och vänster armen inte fungerar som det ska . En förtvivlad pensionär
Bedrövligt! Det heter att man är listad hos en viss läkare men den får man aldrig träffa. Varför står det på hemsidan att ni har telefontid mellan 08.00 och 16.00? Stämmer inte för man måste ringa direkt på morgonen. Har man då oturen att få höra att ni inte har några tider kvar så kan man inte nå er överhuvud taget! Är det inte meningen att man ska kunna ha kontakt med sin vårdcentral?! Man kan faktiskt behöva få kontakt med er för frågor som inte gäller tidsbeställning!
hej det är helt kast och boka tid hos Er, det gå tyvärr helt enkel inte , har försökt nu i en månad. Eran system fungerar inte, kan ni kolla upp detta jobbiga problem. tack
Tillgängligheten är helt bedrövlig. Har blivit sjukskriven men läkaren följer inte upp det utan jag har varje gång fått slita för att få tag på dem då varje period löpt ut. Lämnar meddelanden och ber om kontakt via e-tjänst som jag hänvisas till, men svar uteblir eller dröjer oacceptabelt länge (veckor). Det känns som om de bygger upp en mur för att hålla patienterna borta. Jag är förtvivlad och vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp!
Jag vill ge ett toppbetyg. och rosor. Man möter alltid trevliga och kunniga personer! Toppenläkare och distriktsköterskor! Känner stor förtroende och är glad att få kunna åka till er när jag eller min son är sjuk!
Min förhoppning är att tillgängligheten kunde bli bättre. För rådgivning av sköterska eller om jag skulle behöva kontakt med den läkare som jag är listad hos är det mycket svårt att få kontakt om man ringer t ex kl 10.00 en f m
Helt omöjligt att få tid, när du väl får tag i någon så är dom så rädda att få extra jobb så dom bara stöter bort oss patienter, Går knappt att få prata med någon utan man blir avsnäst direkt. Känns som en gammalmodig styrning, Partille hänger inte med i 2000 talet hela kommunen har stannat i 90 talet. Inget nytänk allt är som det är förr. Skärpning.
Duktiga läkare men helt omöjligt att kunna boka en tid. Patienter hänvisas till jourmottagningen även för t.ex. förlängning av sjukintyg vilket innebär att man får sitta i ett trångt utrymme med massor av andra sjuka i flera timmar, så även om du inte var speciellt sjuk när du kom dit så kommer du ha fått med dig ett par infektioner hem. Du måste vara på plats DIREKT när vårdcentralen öppnar för att ens ha någon chans att få träffa en läkare under jourtiden (detta innefattar även torsdagar när de öppnar själva mottagningen senare) och om du vill bli uppringd för att boka en tid så måste du ringa senast 08:20, annars finns det inga uppringningstider kvar. Att hänvisa till att man kan behöva vänta "något längre pga. byte av joursystem" kan godtas under ett par-tre veckors tid, men nu har det pågått i 4 månader. Det är absolut förkastligt att vården får fungera såhär och man måste vara väldigt frisk för att vara sjuk i den här kommunen.
Professionell hjälp av doktorer / ssk. labb ,personal,/ trots missförstånd ibland.. Rena Lokaler,dom flesta av personalen är trevligt,hjälpsam. Men ibland tar det en lång tid för att träffa en ordinarie läkare. Man måste lita på läkare.....samt en läkare skall även lita p en patient.// Torticollis behandland med Botox utan framgång även med mera elände. i rörelseapparaten.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Närhälsan Partille vårdcentral får ett helhetsbetyg som är normalt jämfört med genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Information".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är normalt jämfört med medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Närhälsan Partille vårdcentral
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Samtalsterapi dygnet runt, alla dagar
Behöver du någon att prata med? Våra utbildade terapeuter finns tillgängliga för dig när du behöver det som mest. Dygnet runt alla dagar.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.