Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Vårdcentralen Valla, Linköping
Westmansgatan 25, 58216, Linköping
Vårdcentralen Valla är belägen i Ebbepark och har cirka 18 000 listade patienter. I våra lokaler finns också provtagningsenhet, apotek och familjecentral. Vi erbjuder hälso- och sjukvård av god kvalitet. Vi strävar mot kontinuitet för våra patienter och är måna om ett professionellt och gott bemötande. För medicinska råd och tidbokning ringer du våra sköterskor på telefon 010-1059680. För övriga ärenden kontakta oss gärna via 1177.se. När vårdcentralen är stängd kan du söka efter råd om sjukdomar och symtom här på 1177.se. Hittar du inget svar kan du ringa 1177. Sjuksköterskorna på 1177 ger dig allmänna medicinska råd, gör en medicinsk bedömning och lotsar dig vidare om du behöver besöka jourcentral eller akutmottagning.
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
08:00 - 12:00
13:00 - 15:45
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 16:30
Adress
Westmansgatan 25
58216 Linköping
Stad
Linköping
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 27 omdömen
Fantastisk vårdcentral med kunnig, trevlig och hjälpsam personal. Allt från receptionister till Sjuksköterskor, läkare & labbpersonal. Ni är guld värda och ni gör ett fantastiskt arbete varje gång.
Läkare misstror person med utmattningsdepression och lägger skulden på densamma att KBT-samtalen misslyckats. Läkare menar vidare att man inte ska prata om grundorsaken till problemet. Inget förtroende längre för läkaren med byte av vårdcentral som följd.
När man ringer 30 min efter öppning är alla tiderna slut för dagen. Hur ska man hinna få en tid som småbarnsförälder, har inte tid att sitta passa klockan som andra grupper i samhället. Så som senaste tre gångerna går man utan vård.
Ringer BVC 9.50 och får en telefontid imorgon?! Inte underligt om det blir fullt med folk på akuten när man inte ens kan få en telefontid samma dag fast man ringer på fm.
Man kan inte ens få stå i telefonkö, innan kl 12 och de säger att man ska ringa nästa vardag. WTF, varför kan man inte få boka en jävla tid....
Träffade en manlig läkare UB i Juni i somras. Sökte akut. Hade blivit mobbad på min arbetsplats en längre tid. Blev avvisad med vad som kändes som ett hånflin. Som om hans generella uppfattning var att osykiska problem och depression inte skulle vara orsak till sjukskrivning. Ringde verksamhetschefen på samma inrättning. Hon höll sin läkare om ryggen och sa samma sak att han har rätt till sin bedömning. Rejält kränkt och förtroendet för min vårdcentral är i botten. Ringde och anmälde till patientnämnden. Fick upplysning om att läkaren har rätt till sin bedömning och då spelar det tydligen ingen roll om jag blev kränkt eller inte. Har fått hjälp och rätt stöd samt bekräftelse från annan vårdinstans, andra läkare, försäkringskassan, terapeut, fack. Men glömmer aldrig.
Det verkar alltid vara fullt i telefonkön. Vet inte om detta är för att det är jättemånga som ringer eller att det finns ytterst få köplatser. Det är i alla fall tydligt att det behövs fler, eller en funktion där man knappar in personnummer och får ett meddelande om NÄR de ringer tillbaka. (Om man ska uppdatera ett recept ringer de tillbaka någon gång under dagen...)
Ofta får man träffa studerande eller underläkare och senaste besök svårt att förstå vad läkaren sa. Använde Google....
Trevlig telefonist som var väldigt hjälpsam, fick även tid samma dag. Trevligt bemötande vid entrén, fräscht, kallt vatten vid bordet. Läkaren var väldigt tillmötesgående och trevligt. Mycket förtreoende givande dessutom. Är sällan på VC men detta besök ger jag full pott.
Väldigt tveksam vård. Läkaren hade problem med att avgöra om en morfar var en han eller hon, stora problem med missförstånd på grund av språkdilemman. Sällan man får träffa en läkare, oftast studerande/lärlingar som dessutom använder google när du berättar dina symtom. Summa; faktiskt rätt värdelöst!
Sökte hjälp för smärta i bröstet, hög puls, oregelbunden puls samt svimningar. Fick till svar att jag inte va sjuk, att jag hade panikångest och att jag skulle lita på doktorns läkarkompetens. Jag fick inget förtroende, jag blev i stället bortschasad. Jag upplever inte att de tar sina patienter på allvar. För längre sen hade jag två andra doktorer, båda har tyvärr slutat och nu har dom bara kvar otrevliga översittartyper.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Vårdcentralen Valla, Linköping får ett helhetsbetyg som är normalt jämfört med genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Rekommendera".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är normalt jämfört med medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Vårdcentralen Valla, Linköping
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.