Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Ullvi-Tuna Närvården, Köping
Glasgatan 27, 73130, Köping
Välkommen till oss på Närvården Ullvi-Tuna! Hos oss finns en familjeläkarmottagning, distriktssköterskemottagning, barnavårdscentral, barnmorskemottagning, kurator, dietist, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vi har även diplomerade rökavvänjare och specifik personal utbildad i samtal kring alkohol. Vår samtalspersonal kan erbjuda olika behandlingsformer, individuella samtal, digitala KBT och ACT-grupp. Vår bedömningsmottagning är öppen må-fre 9.30-10.30 för enklare symtom/besvär. Läs informationen då du kommer på plats. Vid infektionssymtom, ring oss istället på 0221-26570. Du ska alltid kunna vända dig till oss och få den hjälp som du är i behov av. Hos oss finns ett egenvårdsrum där du kan komma ner för att på egen hand ta ditt blodtryck utan att behöva boka en tid, detta rum är öppet mellan kl. 8-16 Behöver du boka, omboka eller avboka din tid? Gör det när det passar dig genom att logga in i 1177.se e-tjänster. Verksamhetschef Johanna Jansson johanna.jansson@regionvastmanland.se
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 16:00
Adress
Glasgatan 27
73130 Köping
Stad
Köping
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 20 omdömen
Har nu ringt 20 ggr under två dagar Inget svar förutom telefonsvarare Vill ni att jag skall byta vårdcentral så säg till Krister Rejström 070 2624451 Det borde gå att nå er via nätet åtminstone kristerrejstrom@gmail.com Morr
Varför i all världen kan man inte förnya recept online hos er?? Gu' vilken tidslöseri, när ni så sällan har telefontider! Klagade om detta i fjol. Inget har förbättrats.
Min man behöver förnya sina recept för hjärtmediciner. Han har nu försökt i drygt en vecka. Alltid samma svar: "Just nu finns inga tider för telefonsamtal. Ibland får vi avbokningar. Försök gärna lite senare under dagen." -- HAN BEHÖVER SINA MEDICINER. (Ullvi-Tuna tillåter inte heller receptförnyelse via 1177.se, bara så ni vet.)
Min man behöver förnya sina recept för hjärtmediciner. Han har nu försökt i drygt en vecka. Alltid samma svar: "Just nu finns inga tider för telefonsamtal. Ibland får vi avbokningar. Försök gärna lite senare under dagen." -- HAN BEHÖVER SINA MEDICINER. (Ullvi-Tuna tillåter inte heller receptförnyelse via 1177.se, bara så ni vet.)
Fungerade bra att förnya mitt recept över telefon utan att behöva ha e-legitimation-minavårdkontakter och slikt trams. Eller behöva bli återuppringd viss tid vilket är omöjligt när man jobba som narkossyster på en op-avdelning
Vid uppringning fick jag utmärkt information och en snabb läkartid! Det jag beskrev ansågs behov av kontroll! Träffade en mkt intresserad, tydlig, positiv och informativ läkare! Tydlig trots ej svenskfödd! Handlar också mkt om att vi som klienter framför våra undringar på ett kamratligt sätt! Känner mig tacksam!
Totalt omöjligt att få kontakt med läkare, sjuksköterskasom ringer upp allmänt otrevlig och misstror det man säger till dom. I vårt fall glömde dom att skicka remiss vilket resulterat i flertalet nybesök samt helt stopp i behandling och kommande större operationer. Säger klart och tydligt att smärtan är påhittad och ger helt fel behandling.
Jag tycker att det är dålig att man inte kan få en telefontid direkt på morgonen när man ringer på morgonen. Jämt måste man ringa på eftermiddagen dagen innan så att man kan få en telefontid på morgonen. Tycker också att de få fasta läkare som Ullvi-Tuna har är dåliga. Dels förstår dom inte svenska, och dels så blir man felbehandlad och måste ändå vända sig till akuten.. Det är dåligt för oss som har hjärtfel till exempel. Det är lätt hänt att man får fel medicin eller att läkaren inte förstår sig på det hjärtfel man har. Om ni nu har fasta läkare, så se till att det är BRA sådana. Jag tycker också att det är dåligt att Ullvi-Tuna inte har en egen hemsida där man kan få information när det blir influensavaccination och andra grejer.
Otrevliga sjuksköterskor! Dåligt med tider! Misstrodd när man ringer.. Dåligt att inte kunna få prata med någon direkt på morgonen när man ringer 07:50 utan får en telefontid 13:50! När det är mer akut, men ändå inte så man behöver akuten, så borde någon kunna svara!!!! Får istället ringa 1177 och försöke be dom komma i kontakt med Ullvi Tuna. En överbelastad vårdcentral med stafettläkare och otrevliga sköterskor! Brukade vara bästa vårdcentralen! Skärpning Ullvi Tuna!
Sjuksöterska i telefonen borde skärpa sig. Man ska inte behöva övertala dom för att få en tid. De försöker även låsas vara läkare och lösa problemen via telefonen men det är inte det man vill när de ringer för då finns 1177 för rådgivning.
Jag jobbar själv inom vården så jag vet hur viktigt det är med bra bemötande och visa förstånd mot dom som mår dåligt! Det är något som sjuksköterskorna har missat i sin utbildning eller så är man bara trött på sitt jobb. Har det gått så långt så tycker jag att man bör söka annat arbete för det jobbet vi vårdarbetare har handlar om att få andra människor att må bra och känna sig trygga oavsett sjukdom eller diagnos så ska vi underlätta deras tillstånd. Skäms på er på Ullvi tuna som går runt där och kammar in pengar och rent ut sagt struntar i dom som kommer och mår riktigt dåligt. Ni går hem efter arbetsdagen och mår kanske fysiskt 100 procent bra medans det finns dom som går hem och mår sämre av ett besök hos er! Skärp er ordentligt!
Bittra sjuksköterskor som bör uppdatera sina kunskaper särskilt när det gäller patientbemötanden !!! Patienter ringer ju för att få vård och hjälp inte för att känna sig nedtryckta och misstrodda när de mår som värst !
Först måste man ringer och övertala någon sjuksköterska för att träffa en läkare, som försöka att lösa alla problem på telefon. Otroligt dålig.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Ullvi-Tuna Närvården, Köping får ett helhetsbetyg som är normalt jämfört med genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Delaktighet".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är normalt jämfört med medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Ullvi-Tuna Närvården, Köping
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.