Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Vårdcentralen Gripen Karlstad
Västra Torggatan 24, 65224, Karlstad
Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet. När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor. Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare. Välkommen till oss! Enhetschef Kristin Berglund tfn 010 - 8316628 Enhetschef Elin Eriksson tfn 010 - 8316665
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
12:00 - 13:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Adress
Västra Torggatan 24
65224 Karlstad
Stad
Karlstad
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 35 omdömen
Varför kan man inte ringa en distriktssköterska direkt för hjälp med sår utan måste gå till tidsbokningen mellan 8 -10 och där kommer man inte fram alla tider uppbokade redan kl 08.08
Grippen har telefontid 8:00-10:00 vardagar, och jag ringde idag precis efter kl 8:00 oh någon röst säger att välja 3 för tidbokning och rådgivning, men han säger så direkt: "tyvärr alla telefontid till idag bokade och vänligen försök igen imorgon" Är det inte löjligt !!!
Oerhört dåligt bemötande av de flesta läkare och sköterskor, otrevliga. Får inte vård för det man söker för. Får inte träffa läkare men har man tur ringer läkaren upp efter några veckor/ månader.
Så dåligt vårdcentral. Otroligt svårt o få tid. Kommer inte ens fram per telefon. Vid bokad tid så är läkare ej påläst trots inlämnad journal i god tid.
Karlstad 20210611 Det är svårt att komma fram 8-10 för en tid till en läkare 14/6 2021 för en koll av en rejält ond ländryggsmuskeln efter en vaccination 4/6 2021 som inte avtagit sedan 5/6 2021 Vad göra? Går det att boka online för får enbart svar att Alla dagens tider är inbokade trots att telefontiden påbörjades 8-10 annars är ni bra på att gå tid hos och jag är listad hos er sedan 2014 Mvh Maria Sandberg 0735816419 Garvareg 4C 65220 Karlstad
SÄMSTA PERSONAL, SÄMSTA VÅRDCENTRAL NÅGONSIN, HAT ÄR ETT BRA ORD FÖR DEM, otrevliga personal, dålig tillgänglighet.......
Efter 1 år av att få ner blodtryck med tabletter (fel tabletter mm) ,kontroller så ger jag upp med denna vårdcentral efter mycket dåliga telefon samtal med personal som inte vet vad som är sagt lovat mm . Så får söka vidare då mitt blodtryck är fortfarande tok högt.
Håller med Emelie fy fan vad dålig hjälp man får. Jag har samma problem och nu kan jag knappt röra mig och vågar inte söka hjälp mår skit.
Sämst. Har problem med balansrubbningar, domningar i fötter, ben och händer. Har fått fokala anfall när jag kört bil. Misstänkte svår sjukdom då jag är ung och inte förstår varför benen helt plötsligt viker sig när jag går. Exempelvis ramlat nerför trappa. Läkaren tog inte ens ett sketet blodprov på mig! Han viftade bort problemet och sade att han kunde se i journalen att jag har ADHD - så det måste bero på det. Alltså va?? Har sökt läkare på annat håll och nu fått en tid för provtagning och magnetröngten.
"Idag är alla vår telefontider för idag bokade. Välkommen att ringa igen nästa vardag..." Undrar hur man kan boka en telefontid så att man kan få boka en tid...
Uruselt! Betyget är noll rakt igenom, förutom hygien och renlighet, som jag inte kan bedöma. Dessvärre var det inte möjligt att ange noll i betyget.
Detta måste vara ett skämt! Ringer in till vc och blir bort knäppt. Samtalet går ej att koppla fram. Hur ska man få hjälp när det inte går att komma fram? Känns som att sjukvården har missat va det är till för.
Jag behöver en läkartid. Det går ej att beställa per telefon där telefonkön är hur lång som helst och ej heller på nätet! Det finns inga tider ens i november!
får aldrig tag på dem, kan ringa 20 gånger i timmen å inte ens få komma med i telefonkön. har hänt väldigt många gånger.
Rent ut sagt bedrövligt att det inte går att komma i kontakt med vårdcentralen...har ringt i 2 timmar och började ringa prick kl.8.....och då kom en röst som sa att dom inte kan ta emot samtalet nu?? När kan ni det då? Och boka online går inte och via " mina vårdkontakter" fanns lediga tiden 3 veckor bort. Inte inom en rimlig tid då det är NU jag behöver hjälp.
Har varit på ett läkarbesök på vc Gripen och sökte för klimakteriebesvär. Läkaren sa på en gång att hen inte kunde något om klimakteriet, hen hade tidigare jobbat på ortopeden. Efter några minuters samtal och några få kontrollfrågor meddelade läkaren att hen skulle gå och läsa sig till vilken medicin jag kunde erbjudas. Sedan var hen borta i 20 minuter! Fick recept utskrivet för ett års förbrukning och en hälsning att återkomma om det var något jag undrade över. Läkaren blundade eller tittade bort större delen av samtalet vilket gjorde mig lite undrande faktiskt... Mitt förtroende för just denna läkare är mycket litet efter detta besök. Jag hade även sökt för två besvär till, varav det ena viftades bort. Kommer att söka annan läkare om jag behöver hjälp igen.
Det är ju helt otrorligt att det inte går att komma I kontakt med vården ens på telefon tider. Här får man ta ledigt från jobbet för att försöka få kontakt och får tillsvar att samtalet inte kan tas emot???? Funderar på att sluta betala skatt här I Sverige.
Jag fick besked vid ett besök på Gripen att man kan boka online. Men hur gör man?? Att ringa är ju inte någon bra ide, det höll hon i receptionen med om då det ju är svårt att komma fram. Men boka online skulle ju gå. Varför får jag frågan om jag vill kunna boka online men inte möjligheten göra detta? varför ska jag svara på irrelevanta frågor i betygssättningen?? Jag ska väl inte behöva svara på Hygien & renlighet och annat när jag bara har synpunkter på att boka online?? Eftersom jag måste svara så får ni mycket dåligt på allt. Antar det inte är så men jag vet ju inte..
Fullständigt hopplöst att komma fram Min bil ska besiktigas med jämna mellanrum för att få röra sig i trafiken men Hur är det med förarens hälsa - nu när man börjar bli lite till åren
Har dåligt ansvar och uppföljning för patienter. Så fort dom blivit av med patienten är det problemet borta
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Vårdcentralen Gripen Karlstad får ett helhetsbetyg som är normalt jämfört med genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Förtroende".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är normalt jämfört med medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Vårdcentralen Gripen Karlstad
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.