Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Vårdcentralen Rud Karlstad
Rudstorget 5 654 66 Karlstad, 65466, Karlstad
Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet. När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor. Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare. Välkommen till oss! Enhetschef Angeliki Tzempelikou 010-831 72 30
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 16:00
08:00 - 17:00
12:00 - 13:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Adress
Rudstorget 5
654 66 Karlstad
65466 Karlstad
Stad
Karlstad
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 19 omdömen
Under all kritik. De säger att de skall ringa åter men satt en hel dag och väntade men ingen ringde. Ringde igen nästa dag samma svar men ingen återkoppling.
Jag har nu varit patient en längre tid här men nu börjar mitt förtrående ta slut har haft giftstruma tar livaxin proverna är inte bra efter att en läkare sänkte min dosering man tycker det är bra undrar hur mycket man kan om den sjukdomen varför blir det sämre å sämre jämför vården på 70 talet.
Informationen om flytten från Ruds vårdcentral till Kronoparken har varit väldigt dålig. Jag är 92 år och har fått fotvård regelbundet på Ruds VC. Inför flytten till Kronoparken skulle de höra av sig med en ny tid, men det gjordes inte. När jag senare ringde vårdcentralen svarade de att fotvården var nerlagd och att jag skulle söka vård någon annan stans. Jag fick ingen information om vart jag kunde vända mig istället. Jag känner mig bortglömd och är mycket besviken över hur jag har blivit behandlad.
Jag skulle bli uppringd idag kl 08.30 av en läkare som heter Terje. Nu är klockan 09.15 och ingen har ringt.
Hur skall man kunna boka tid även om dagens tider är slut så kan ni väl för fan kunna boka en tid för en annan dag😡😡
Gör det som göras skall, i stället för att boka en massa tider, skicka brev osv som ändå inte blir åtgärdade. Det är slöseri med dyrbar tid.
Har fått dubbla bokninstider vid tre tillfällen, alltså sex tider för tre åtgärder. Har själv sett till att det har blivit tillrättalagt vid alla tre tillfällena.. Den senaste åtgärden var, att jag fick en telefontid den 17/5 som doktorn skulle ringa mig. Men idag den 25/5 har jag fortfarande inte fått något samtal. Min tid är också dyrbar, man blir både arg och ledsen, när man tänker på hur man själv slitit för landstinget, och bemöts på detta sätt, när man blivit pensionär.
Tänk om det någon gång gick att komma fram för att boka tid hos ER! Idag är det 5e dagen jag blit utkastad för att tlftiden stänger. Först får man inte ens kö plats, man ringer senare och får då en estimerad tid på 30min kö, när det gått 50 minuter så har tlftiden gått ut och man är fortfarande placerad i kö! Anställ fler telefonister, för tid går ej att boka som det är nu. Man kan ej heller inte bara gå in hos Er och beställa tid i luckan utan blir anvisad till telfontiderna. Sjukat system så det förslår.
Försöker boka en tid till min mamma 86 år. Fick besked att jag hade nr 15 i kö och att det skulle ta ca 26 minuter. Efter 47 minuter är jag på 4:e plats och får meddelande om att jag ska återkomma senare. Hur dåligt som helst. Undra på att gamla människor och de med funktionshinder inte söker vård!!!
Det är urdåligt att det är så svårt att komma fram per telefon. Om så många presumtiva kunder/patienter inte kan nå er under den korta tid, som står till förfogande, så får ni ju förlänga tidsintervallen, så att ni kan nås. Har man väl lyckats komma fram måste jag erkänna att det fungerar bra på Ruds Vårdcentral, till och med mycket bra. Förslag: 1. Förläng tidsintervallen 2. Ge kunderna möjlighet att nå er via e-post. 3. Gör en hemsida där man kan klicka in och informera om behov och/eller symptom. Uppmana kunden att ange telefonnummer så att ni kan ringa tillbaka. Utan lång tidsspillan kan så tid för besök etableras. 4. Tänk er att ni arbetar i ett företag, som måste ta emot kunder för att man ska få in pengar till anställdas löner. Skulle ni då göra det lätt eller svårt för kunderna att nå er för att beställa era tjänster?
Var in till labb och tog prover idag med min son,som opererat blindtarmen och blev utskriven från sjukhuset igår,Hon som tog dessa prover var den suraste människan jag skådat! Otrevligare får man leta efter! Denna människa ska inte jobba med människor! Jag gick till receptionen och klagade, jag var inte den första som sagt detta! Blir att maila chefen där, dom får helt enkelt skicka tanten på charmkurs eller be henne gå hem , finns ju jätte trevliga människor som gärna tagit hennes jobb! (Hon hälsade inte när vi kom, blängde på oss, och när vi sa tack så mycket när vi var färdiga sa hon JA HEJDÅ) och sa inte ett ljud förutom detta!!!
Imorse stod jag i telefonkö för att boka tid, efter en halvtimme blir jag erbjuden att de kan ringa upp mig när det är min tur. Ingen ringde upp mig på hela dagen..
Blivit mycket väl omhändertagen. Har stort förtroende för min läkare kourtis evangelos. Är väldigt nöjd att det finns valfrihet. Då jag på min tidigare vårdcentral kände mig totalt överkörd. Framförallt lyssnade den läkaren ej på mig. Hade inte valfriheten funnits, då hade jag avstått läkarbesök i det längsta. Det är väl inte meningen, då jag betalat skatt för detta i 50 år. Under dessa år har jag besökt vården 4 gånger. Men nu är jag äldre och behöver troligen mer hjälp framöver.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Vårdcentralen Rud Karlstad får ett helhetsbetyg som är över genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Förtroende".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är över medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Vårdcentralen Rud Karlstad
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.