www.bokavard.se
Just nu finns det fler än
300 bokningsbara tider
Bokavård.se blev listad bland sveriges 100 bästa sajter år 2015

Få erbjudanden & nyheter!

Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.

Huddinge husläkarjour

Paradistorget 4, 14147, Huddinge

Husläkarjouren hänvisar dig som patient till närakutenUnder rådande situation hänvisar vi dig som patient till din närmaste närakut. Husläkarjouren ger rådgivning på telefon men vi tar inte emot några besök. Ett undantag är patienter som har en bokad tid för omläggning, ni kan komma till husläkarjouren. Våra läkare har flyttat över till närakuten för att förstärka vården som vi erbjuder där.  Detta gäller från den 20 mars tills vidare.

Kontaktuppgifter

Adress

Paradistorget 4
14147 Huddinge

Telefontider

Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
16:00 - 22:00

Lördag, Söndag
08:00 - 22:00

Omdömen / Betyg

Genomsnittsbetyg
2.90
Baserat på 15 omdömen

I mer än ett år har felaktig infornation om Huddinge husläkajour varit postad på både 1177 och på bokavård.se. Det står dock på "Bokavård.se" att man "i rådande situation" hänvisar besök till Närakuten. Däremot står att telefonsamtal tas emot. Problemet är att det nummer som står i bägge fallen inte är i bruk. Alltså 08-123 426 50. Det felaktiga numret har funnits där i mer än ett år. Det är botten och en otrolig arrogans från organisationens sida att inte kunna redigera informationen till ett fungerande telefonnummer. Provar jag istället numret till "Närakuten", 08-123 400 00, svarar en robot "du har kommit till Stockholms Läns sjukvårdsområde". Därefter bryts samtalet... Är det Capio som bär ansvaret? Man kan tro att man bor i en bananrepublik.

Extremt otrevlig personal. Vi får en akuttid till husläkarjouren. Kommer in en kvart innan tiden, i receptionen står det ”om du bokat en tid, sätt dig ner och vänta”. Vi gör precis så som vi blivit instruerade. Det står affischer med texten”observera att tiden som du fått endast är en preliminär tid! Detta pga att vi ibland får in ”Akuta” fall som vi måste prioritera. Tack för visad förståelse!” Vi gör så och väntar tålmodigt, med det 4-åriga barnet som fått en bokad tid. När klockan visar att vi suttit en 30-minuter över vår tid frågar vi en förbipasserande om vi ska vänta kvar. Får ett snäsigt svar om att gå till receptionen. Varpå vi svarar att det är en lapp med förmaningen att vi med bokad tid ska vänta kvar. Den sällsynt otrevliga sköterskan/läkaren(?) säger att ni måste tala om att ni är här annars får ni vänta hur länge som helst. Vi går till receptionen och står där efter ett tag kommer en man till receptionen och snäser ”Ni är väldigt sena”, samme man har vi sett gå ut och in en dörr precis där vi suttit hela tiden. Vi påpekar att skylten ber alla som ha en bokad tid ska slå sig ner och vänta. Han säger ni skulle suttit i denna bänk och pekar på en bänk i väntrummet. Vi har väntat i väntrummet! Står ingenstans vilken av de 8 bänkarna man bör sätta sig för att vänta. Helt galet! Detta är i särklass det värsta bemötandet du kan mötas av.

Ingen svarar vill du bli uppringd tryck 1 annars 2. Funkar inte, vilket val du än gör kommer du att ringas upp. Varför har all inkompetens hamnat på huddinge vårdcentral. Bättre att somna om med några Ipren och vänta tills man är frisk nog att åka till en annan vårdcentral. Då är detta akutbesök jag skriver om.

Tänk om det gick att boka online!

Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?

Var vänlig vänta...