Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Hallstahammar-Kolbäck Närvården
Vegagatan 1, 73421, Hallstahammar
På mottagningen i Hallstahammar finns läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, dietist, psykolog, arbetsterapeut, fysioterapeuter, mödravård (barnmorskor) och barnhälsovård (BVC). Hälsocenter finns två dagar i veckan i Hallstahammar och kan hjälpa dig med livsstilsförändring. Kolbäck har öppet mellan kl. 8-16 mån-ons-fre. Vi har distriktssköterskemottagning, läkarmottagning och laboratorium öppet dessa dagar. Du bokar din tid på 021-176700. Övriga yrkesprofessioner hittar du på Vårdcentralen i Hallstahammar. Verksamhetschef Erica Westergård erica.westergard@regionvastmanland.se
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 16:00
Adress
Vegagatan 1
73421 Hallstahammar
Stad
Hallstahammar
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 11 omdömen
Alla är trevliga men blir så trött på staffetläkare. Får ny helatiden!!!! Och ingen kan eller förstår oss med adhd
Tycker att det fungerar så bra med distriktssköterskor och diabetessköterskor, man får alltid kontakt väldigt snabbt och man får ett väldigt bra och professionellt bemötande från alla. Jag har en pappa som behöver hjälp och stöd och det fungerar mycket bra.
Det är hemskt att ingen bryr sig om besökarnas åsikt ,synd att det inte hjälper hur mycket än man skriver. Många i byn pratar om, och många som skrivit om den otrevliga damen i receptionen ,men hon sitter fortfarande kvar och beter sig som om vårdcentralen är hennes privata område och hon bestämmer om vilka som ska släppas in och vilka som inte får komma in. Okunniga läkare,som säkert inte kan få jobb nån annanstans,dessuttom har jag inte haft äran att träffa samma läkare två gånger senaste 5 åren. Nää usch näää
Vårdcentralen i Hallstahammar är ju full av inkompetenta läkare som skiter i sina patienter och vägrar skriva ut mediciner eller förnya recept.Samt att man aldrig får träffa samma läkare 2 gånger eftersom dom hoppar omkring för högre löner på andra vårdinrättningar. Otrevlig receptionist samt ingen hjälp fås av verksamhetschefen Yvonne fast man försökt flera gånger. Ska försöka finna en anna vårdcentral i Västerås där de bryr sig om sina patinenter.
Jag tycker att kvinnan i receptionen är väldigt otrevlig. Det är ju oftast sjuka människor med olika problem som träffar på det när man anmäler sig.Jag tycker också att det är tråkigt att behöva träffa olika läkare varje gång och få berätta om och om igen vad man har jobbigt med. Jag drar mig för att gå dit. Tyvärr! Hoppas att det blir bättre./ Irene
Svårt att få tid, ingen hjälp. Inga svar på prover. Avfärdar problem, struntar i dåliga provsvar som jag fick åka till akuten för, på akuten upptäcktes det snabbt och behandling sattes in på en gång.. Den som sitter i receptionen är fruktansvärt otrevlig. Det enda positiva är att sjuksköterskorna är trevliga. Men bristen på vård är skrämmande.
Att man måste ringa samma dag för att få en tid. Först ringa för att få en telefon tid och sen har dom en då inga lediga samma dag. Kan ta lång tid innan man får en tid bokad. Dåligt 😠😠 Ska inte behöva ta en vecka att få läkar tid om man de inte är akut
Tycker att ni omgående ska byta ut damen i receptionen, en otrevligare människa har jag sällan träffat i dessa sammanhang. När man talar med folk på "byn" så märker man att man inte är ensam om den åsikten. En person som i många fall är den första man möter när man söker vård och är sjuk borde kunna "ta" folk på ett helt annat sätt än denna person! Jag heter Margareta Silfver och kan nås på e-post silfver.margareta@telia.com
Blev inte bra bemött av receptionisten hos er . Hade ett högkostnadsskydd från röntgen . Men de hade inte skrivit person nr . Så jag fick inte räkna med den . Sa att jag fick remiss från läkare hos er och att jag fått svar . Men fick till svar att det kan alla säga . Inget bra bemötande mvh Eva
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Hallstahammar-Kolbäck Närvården får ett helhetsbetyg som är sämre än genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Behandling".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är sämre än medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Hallstahammar-Kolbäck Närvården
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.