Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Vårdcentralen Carlanderska, Göteborg
Carlandersparken 1, 41255, Göteborg
Vårdcentralen Carlanderska ingår i VG Primärvård som är tillgänglig för alla medborgare inom Västra Götalandsregionen. Vi erbjuder bland annat: - Distriktssköterskemottagning - BVC - Diabetesvård - Hjärt-kärlmottagning - Astma/KOL-vård - Psykosocialt team - Sjukgymnastik och arbetsterapi via Vårdval Rehab - Tobaksavvänjning - Vaccination - Äldremottagning Kompetensutbudet är brett och hela verksamheten certifierad enligt ISO 9001:2015. Vi erbjuder chatt med vårdgivare, receptförnyelse och rådgivning på https://vc-carlanderska.platform24.se/home-login När vårdcentralen är stängd hänvisar vi till Alléjouren som vi har avtal med. Alléjouren ligger på Södra Allégatan 6 (Axesshuset) som har följande öppettider: mån-fre 17:00-22:00 och lör-sön 10:00-16:00.
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
07:30 - 16:30
Adress
Carlandersparken 1
41255 Göteborg
Stad
Göteborg
Kategorier
Allmänläkare, Legitimerad Psykolog, Barnmorska, Vaccinspecialist, Sjuksköterska
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 33 omdömen
Läkare Kristoffer Lindskog tjänar 101 568 kr/ månad. Carlanderska sjukhus är en stiftelse som inte är vinstdrivande, men en del (ledningen) tjänar bra med pengar.
Haft ett besök, i somras, hos Kristofer Lindskog. Det var under all kritik! Eftersom han kunde inte bedöma vad var orsaken till mina smärtor skrev han remiss för röntgenundersökning till Sahlgrenska. Jag frågade honom om jag kan röntgas på Carlanderska. Då kastade han remissen i papperskorgen och sa att jag ska beställa tid själv. Har hört av andra missnöjda patienter hos honom. Undrar om Lindskog är examinerad läkare? Har verksamhetschefen tagit åtgärder???
Blev idag uppringd av Charlotta Elf, chefsassistent till Verksamhetschef Josefine Rössberger. Detta då jag återkommande skickat påminnelser om allmäna handlingar. Otrevlig inställning när jag försökte förklara för henne vad son saknas, Detta då de skickat samma sak två ggr. Irriterad, noll empati, inte intresserad av att lyssna, avbröt ständigt, otrevlig,. Vad är detta för verksamhet?!
Pratade med Versamhetschef Josefine Rössberger idag, detta angående Kristoffer LIndskog beteende och felaktiga/ kränkande journalanteckningar. Josefine hade inget intresse av att förstå eller vidta några som helst åtgärder. Apropå kritiken som Kristoffer Lindskog (VC Carlanderska) får på detta forum menade hon att detta är patienternas "upplevelser", och att det inte har något som helst med faktiska omständigheter att göra. Det som vi upplever är falskt, det visste hon själv av erfarenhet. Något intresse till förbättringar finns inte! Godnatt VC Carlanderska!
Ett beök hos Kristoffer Lindskog räcker. Besöket under all kritik, fel person på fel plats. Haft ett besök kos Kristoffer Lindskog. Journalanteckningen felaktig, språk och innehåll under all kritik. Bytte VC omgående. Begärt ut patientlogg. Kristoffer har i samband med mitt besök, och efter kritik jag riktat mot honom, varit inne över 150 ggr (!) och tittat på jornalanteckningen, och dessutom ändrat denna. En anteckning som han själv gjort! Den är fortfarande under all kritik. Titta på de omdömen/ kommentarer som ges för Carlanderska. "Alla" handlar om Herr Lindskog. Kontrollera de journalanteckningar som Lindskog skriver. I mitt fall felaktiga/ kränkande. Vad gör verksamhetschef?
Ett beök hos Kristoffer Lindkog räcker. Besöket under all kritik, fel person på fel plats. Haft ett besök kos Kristoffer Lindkog. Journalanteckningen felaktig, språk och innehåll under all kritik. Bytte VC omgående. Begärt ut patientlogg. Kristoffer har i samband med mitt besök, och efter kritik jag riktat mothonom, varit inne över 150 ggr (!) och tittat på jornalanteckningen, och dessutom ändrat denna. En anteckning som han själv gjort! Den är fortfarande under all kritik. Titta på de omdömen/ kommentarer som ges för Carlanderska. "Alla" handlar om Herr Lindskog. Kontrollera de journalanteckningar som Herr Lindskog skriver. I mitt fall även felaktiga/ kränkande. Vad gör verksamhetschef?
Hade telefon tid med Kristoffer Lindskog som ansåg sig veta mer om min situation och behandling än smärtkliniken som utträtt mig. Vägrade skriva ut deras ordination och ansåg att deras tester var överflödiga och när jag beskrev hur viktigt den medicinska behandlingen var för mig så svarade han: Är du förlamad eller? på ett nedlåtande sätt.
Jättebra VC. Lite svårt med att få en tid, men har en trevlig o engagerad läkare (K Lindskog), som jag nu haft i flera år. Är mycket nöjd. Personalen är supertrevlig. Jag blir väl omhändertagen.
Kristoffer Lindskog lyssnade aktivt på vad jag hade problem med och lämnade mycket bra återkoppling. Har stor förhoppning om att han med sin kompetens kan hjälpa mig att gå vidare.
Värsta Läkaren hittills III- Kristoffer Lindskog Kristoffer är oförberedd. Sitter med ryggen mot mig och läser journalanteckningar i datorn under mötet istället för att prata med mig. Totalt ointresserad och utan empati. Vägrar förlänga två recept som är nödvändiga för mig. Hans anteckning av mötet har låg kvalitet, märkligt språk, och han lyckas skriva in att jag haft en cancermedicin utskriven! Vilket är felaktigt-då jag inte har cancer. Han har ett märkligt socialt beteende. När han ropar upp mitt namn så reser jag mig upp och säger "hej". Kristoffer tar då några snabba steg fram och ställer sig precis framför mig säger sitt namn och stirrar länge. När mötet är slut en så gör han nen märklig öppning av dörren som avslutas med en stor hovbugning- Vad är detta? Kristoffer är där för sin egen skull inte patienternas. En redan läg livskvaltet ledde fram till en hopplöshetskänsla.
Man får vänta ett dygn på återkoppling och då möts man av en mycket sur och aggressiv person som förklarar att man får vänta tre månader på en tid. Inte tre dagar, inte tre veckor utan tre månader. Ringer upp chefen för bygget. Hon förklarar förnumstigt att det beror på att man har såå många unga patienter listade hos sig OCH ett så stort antal fall av misstänkta hjärtinfarkter att bedöma. Med tanke på att det tar ett dygn att få kontakt låter det ju fullständigt orimligt att så många hängt kvar för att få sin infarkt bedömd per telefon. Chefen för bygget avslutar snipigt med att det går ju att lista sig på andra vårdcentraler om det inte passar. En lyx man har om man lever på offentliga medel.
Efter att ha väntat 3 mån på en tid träffade jag den värsta läkaren någonsin, Kristoffer Lindskog. Totalt oempatisk och ointresserad läkare. Läser hellre journalen på datorn än pratar med mig. Dessutom konstigt socialt beteende.
Jag kommer att begära ut mina journalhanlingar för att ta med till nästa vårdcentral. Har varit med om värsta mötet hittills och läkaren heter Kristoffer Lindskog. Nästan så man undrar hur ha fått sin leg
Jag kommer att begära ut mina journalhanlingar för att ta med till nästa vårdcentral. Har varit med om värsta mötet hittills och läkaren heter Kristoffer Lindskog. Nästan så man undrar hur ha fått sin leg
Jag har vid fera tillfällen sökt vårdcentralen för att få en tid till min doktor Christoffer Lindskog men jag för hela tided meddelande att telefonkön är full. Ni måste göra något för att förbättra detta
Har varit listad på Carlanderskas vårdcentral i många år men har bara en gång lyckats få en tid. Hänvisar till Axessakuten pga de aldrig kan erbjuda akuta tider. Då jag hade akuta känningar i hjärttrakten.och ringde Carlanderska fick jag beskedet . "Vi har inga tider men är det hjärtinfarkt kan vem som helst konstatera det". Efter samtal med sköterska på mitt sjukförsäkringsbolag ringde jag ambulans, kom in på Sahlgrenskas hjärtavdelning och blev inlagd i tre dygn för observation. Hade jag följt Carlanderskas råd hade jag väntat till Axessakuten öppnade 6 timmar senare för att få eventuell hjärtinfarkt konstaterad!!!
när dom ska ringa tillbaka ,så ringer dom men ej någon itelefonen .När jag då ringer igen får jag svar att jag finns antecknad men ingen ringer tillbaka.
Nonchalanta, ointresserade läkare som ibland inte ens tittar på en när man pratar utan tittar hela tiden på sin dataskärm. Så tråkigt, kunde ju vara så mycket bättre...
Hej igen! Då man är listad hos er och inte kan få tid hos er så får man betala 300 kr på Allejouren. Säg till att man informerar ang detta på plats, hos er. Ännu en miss!!!!
Bra information av sjuksköterska som tog emot mej på er VC men dessvärre har ju inte sjuksköterskor förtroende av ta några prover ... bra prata med mej. Jag som är listad på ert sjukhus fick gå hem igen då hon berättade att man måste ringa 7.30 på morgonen och hoppas att man kan få en tid. Ringer jag 7,31 så kan det vara kört... helt sjukt. Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Varför har läkarna ett sånt stort maktutövande och inte tillåter sjuksköterskorna (välutbildade) nåt mer än att prata. Jag kunde ju istället ringt hemifrån till sjukvårdsupplysningen utan att behöva ta mej till ert sjukhus. Ser att många är missnöjda enl betygsättningen. Tycker ni att man ska behöva åka till akuten på SU och sitta i många många timmar och smitta ner andra patienter. SKÄRPNING !!!! Trodde bättre om Carlanderska. Extremt dåligt! Ni får mycket gärna höra av er, vilket jag inte tror att ni gör.
En överlistad VC som inte alls är intresserad av något annat än att få in sina pengar helst på friska patienter som inte behöver sjukvård! Svårt att få ngn tid och opålitliga läkare som ej ringer upp när de ska!!Carlanderska var en bra VC men det har bara blivit sämre med inkompetenta läkare som inte har det minsta intresse för sina patienter!! Listan kan göras lång men i egenskap av lång yrkeserfarenhet inom vården och patient kan jag bara konstatera att nivån på VC har sjunkit under vad som är acceptabelt!!
En överlistad VC som inte alls är intresserad av något annat än att få in sina pengar helst på friska patienter som inte behöver sjukvård! Svårt att få ngn tid och opålitliga läkare som ej ringer upp när de ska!!Carlanderska var en bra VC men det har bara blivit sämre med inkompetenta läkare som inte har det minsta intresse för sina patienter!! Listan kan göras lång men i egenskap av lång yrkeserfarenhet inom vården och patient kan jag bara konstatera att nivån på VC har sjunkit under vad som är acceptabelt!!
Glömde också tillägga att man har svårt att få tid bokad. De är endast akuttider som gäller. Men om man är sjuk kanske man inte alltid kan komma på avtalad tid vilket gör att man bokar om. Sedan att man får vänta i evigheter är väl inte något jag som patient ska be om ursäkt för. Har även fått svar via mina vårdkontakter som jag anser är lite tråkig ton. Som jag nämnde tidigare är man redan utsatt som sjuk. Varför arbetar man med människor och service om man inte kan vara lite trevlig? Vid belastning konktakta din chef. Ert arbetsmiljöansvar är inte mitt ansvar som patietnt. Jag vill bli tagen på allvar och frisk !
Mycket dåliga på att informera patienten om olika val vid akut sjukdom. Otrevligt bemötande när man förklarar sin sjukdomshistoria och förtroendet är mycket lågt då man inte blir tagen på allvar. Läkare som " skojar" bort tid där man sitter i en utsatt situation. Hur kan man arbeta med människor och bete sig på det här sättet? Ska man inte känna sig lugn och bli tagen på allvar hos sin läkare? Tar inte sitt ansvar då de gjort felbedömningar. Rekommenderas verkligen inte.
Personalen gör säkert så gott dom kan och hinner med. Förtroendet blir dåligt p g a dålig tillgänglighet. . Om du nu lyckas få tid, vilket är i stort sett omöjligt, så verkar alla väldigt stressade. Det är inte så konstigt med tanke på att vårdcentraler inte kan säga nej till att lista fler patienter trots att dom är fullbokade upp över öronen. När jag ringde, för att få en tid framöver som passade mig, så var det endast en akuttid samma dag jag kunde få. En tid som jag inte kunde och i så fall skulle jag inte få komma till den läkare som "är min". Boka en vanlig fast läkartid längre fram går inte längre enl. den person jag talade med! Det här är ju inte riktigt klokt!!! Personalen som ringer upp kan ibland vara mer eller mindre snorkig, vilket förmodligen beror på att dom går i försvarsställning redan innan dom ringer upp, eftersom dom vet att det inte finns några tider. Helt förståeligt. En sak till. Ta med dig en lapp där du skriver ner alla dina frågor och undringar, i annat fall lär du snart stå på utsidan dörren utan att ha fått svar på något eftersom man själv blir stressad av situationen. Dags för våra politiker att vakna upp och inse att situationen med att lista sig vid en vårdcentral inte fungerar och inte har gjort på flera år! Jag hör samma sak från många som är knutna till andra vårdcentraler runt om i Göteborg och i övriga landet. Inte konstigt att det är fullt på sjukhusens akuter när vårdcentralerna är överbelastade och inte har tid att ta emot sina patienter.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Vårdcentralen Carlanderska, Göteborg får ett helhetsbetyg som är över genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Rekommendera".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är över medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Vårdcentralen Carlanderska, Göteborg
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Samtalsterapi dygnet runt, alla dagar
Behöver du någon att prata med? Våra utbildade terapeuter finns tillgängliga för dig när du behöver det som mest. Dygnet runt alla dagar.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.