Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Södertull Din hälsocentral, Gävle
Kaserngatan 48, 80130, Gävle
Har du frågor eller får problem med din hälsa är du välkommen att kontakta hälsocentralen. Här kan du få tips och råd. Om du behöver träffa till exempel läkare, sjuksköterska eller fysioterapeut hjälper vi dig. Du kan också få psykosocial hjälp eller stöd för att göra livsstilsförändringar. Om du behöver hälso- och sjukvård som inte hälsocentralen kan erbjuda får du hjälp att komma vidare.$$Använd gärna e-tjänsterna för att kontakta hälsocentralen.
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Adress
Kaserngatan 48
80130 Gävle
Stad
Gävle
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 11 omdömen
Finns stora brister när man försöker söka kontakt och ställa frågor. Dålig information och arga sköterskor som verkar stressade. Vet en sjuksköterska som tar blodprover som luktade alkohol och dagen efter hon tog mitt blodprov så ser jag henne full, sovandes på en pizzeria där hon började bråka med chefen på pizzerian för hon ej fick sova inne på pizzerian. Dom kanske borde börja göra drogtester på personalen...
Kunder som behöver ställa frågor blir bemött med hård attityd av sjuksköterskor vid mottagningen. Saknas pedagogiskt bemötande och dem intar direkt försvarsställning när kunden enbart ber om information av blodprover eller sjukdomar. Rent generellt från läkarna så slarvas det i journalskrivandet.
Jag känner alltför väl igen alla de omdömen som finns här på sidan och håller med stort om att problemen i vården givetvis till stor del beror på bristande kompetens hos chefer och ibland t o m hos läkare, även om det senare inte hör till vanligheterna enligt min erfarenhet. Engagemang i patienten däremot - det har jag inte sett många gånger. Efter mitt besök igår, där jag inte blev lyssnad på alls, misstänkliggjord kändes det som, och där läkaren tog emot telefonsamtal fyra gånger och pratade under flera minuter utom en gång har jag nu sökt mig till en annan vårdcentral. Jag försöker alltid vara en trevlig, inkännande och tillmötesgående person - jag förtjänar inte den behandling jag fick igår. Lågvattenmärket är översvämmat sedan länge, men nu fick det vara nog. Journalföringen är under all kritik, och att försöka ändra på något verkar helt omöjligt.
1 Besökte läkare för problem med klåda på ryggen och fick remiss för provtagning (foto) av utpekade hudförändringar. 2 Labb förstod inte remissen och tillkallade hjälp som bestämde att förändringarna på ryggen som orsakade klåda inte skulle fotograferas utan tas bort och bestämde en tid för detta. 3 Vid avtalad tid blev väntetiden mer än 35 min varefter jag fick beskedet att läkaren var dubbelbokad och jag fick en ny tid 4 Vid nästa besök, efter drygt 20 min väntan gav ny läkare besked om att ingen behandling skulle ske och att man gjort fel. Det blev provtagning i enlighet med första besöket för bedömning och beslut om åtgärd. Fotografering av hudförändringarna utfördes. Besök 2 var ett besök för provtagning och inget läkarbesök. Besök 3 blev endast ombokat. Besök 4 blev en återgång till remiss enligt besök 1. Vid besök 4 blev jag anklagad för att felaktigt tro att åtgärd enligt tidsbokningen skulle utföras . Det började bra men jag är nu mycket besviken. Det är lätt att inse att överbelastning av sjukvården till stor del är ett kompetens - och organisations- fråga. Räkning för 1 är betald, men har fått räkning för besök 2 avseende första provtagningsbesöket och för besök 3 som blev inställt. Man kan undra om faktureringen styrs av anmälan i receptionen.
Än en gång blir jag besviken av deras nonchalans. Jag skulle få kortisoninjektion och före det skulle jag få lugnande. Lugnande tog inte och jag skulle ta lite till, men läkaren som kom in var argsint från början, vägrade komma och ge injektionen lite senare. Han bemöt mig med ilska och förtryck och som om jag vore en skruv i fabriken. Alltså: ingen empati, ingen respekt och han tittade inte ens i mina ögon, han var bara ilskan och otrevlig! Sen trots att jag INTE fått behandlingen och trots att han vägrade behandla mig så skulle jag betala! Jag ger södertull hc den lägsta betyget! Det är oacceptabelt!
Kommunikationsbrister mellan chefen och personalen samt personalen emellan felaktiga anteckningar i journal Nekande till vård i tid En spec. läkare som säger en sak och skriver/agerar på annat sätt Nonchalans, empatibrist otrevlig personal (en del) brist på läkartider (väntade i 2 månader för en tid för många olika saker, är multisjuk) Ignorerande beteende (av chefen) Engagemangsbrist (av chefen och en spec. sköterska) Jag upplever att, istället för att sikta mot förbättringar blir chefen arg när man kommer med synpunkter klagomål, och därtill agerar utav sina personliga problem. * Ett enda plus: är att sjukgymnastiken är mycket bra!
Delvis oengagerad, otrevlig personal. Oengagerad chef som inte tar sitt ansvar. Om du är multisjuk sök dig till en annan hälsocentral- för din hälsas skull. Toan var inte ren.
Vi bytte hälsocentral i våras. Våra journalen begärdes ut till Capio Bomhus i april. Ännu fattas dom här ute. Ska det ta ett halvår för Er att få iväg dessa papper? Vi har svårt att få förnyade recept för dom kan ej se vad förskrivningarna varit genom åren.
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Södertull Din hälsocentral, Gävle får ett helhetsbetyg som är över genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Rekommendera".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är över medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Södertull Din hälsocentral, Gävle
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.