Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Vårdcentralen Verkstaden Arvika
Fabriksgatan 5, 67132, Arvika
Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet. När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor. Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare. Ring rådgivningstelefon 010-831 26 00 mellan kl 08:00 till 17:00. Välkommen till oss! Enhetschef Christina Olsson tfn 010 831 26 33 Enhetschef Margareta Magnor Nilsson tfn 010 831 26 95
Kontaktuppgifter
Öppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Telefontider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
08:00 - 17:00
Adress
Fabriksgatan 5
67132 Arvika
Stad
Arvika
Kategorier
Telefon
Visa telefonnummerOmdömen / Betyg
Baserat på 13 omdömen
Telefontid 08.00-10.00? Alla som försökt ringa till vårdcentralen Verkstaden i Arvika runt kl 09.00 vet att beskedet blir: alla telefontider upptagna!! Man måste börja ringa kl 08.00 med förhoppning att inte hamna i alltför lång telefonkö för en chans att få telefontid samma dag. Felaktigt och missvisande att ange telefontid 08.00-10.00. OERHÖRT VIKTIGT att ni går ut med korrekt information kring hur telefontidsystemet fungerar. Ange att det sannolikt är fullt i telefonsystemet redan vid 09.00.
Min läkare är underbar bara jag kan få en tid hos honom. 2 tim telefon tid, inga telefontider lediga hänvisas att ringa nästa dag och nästa dag osv. Man är hänvisad till akuten eller annan vårdcentral.
Om man får förhinder o måste boka om sin tid så står det på kallelsen att man kan logga in på 1177.se o avboka tid. Där står inte min tid till fysioterapeut. Men hur gör man för att få en ny tid. Fruktansvärt krångligt. Ringer man vårdcentralen så kan man bara avboka tiden, inte få en ny. Dåligt!
Haft smärta i bröstet i över 2 månader, får till slut en tid, ekg visar ok, standardblodprov taget, blir hemskickad med alvedon o medicin mot sura uppstötningar (har inga sura uppstötningar, matsmältn.problem eller ont i magen ö.h.t!). Har fått veta av utomstående sjukv.personal att man ska inte skicka hem någon med bröstsmärta med alvedon utan en ordentlig utredning!! Var kan man få hjälp när vc inte vill? ☹.
När man ringer in och pratar med en SSK om förnyelse av medeciner i detta fall Alvedon som skulle skickas vidare till läkare för utskrift. Så undrar jag: hur lång tid skall man vänta innan de kommer till apoteket. har nu väntat exakt i en vecka (1 vecka)??? Känns konstigt att de inte har kommit då kvinnan lovade detta och är tacksam att det inte är slut på hjärtmedicinen. Dags att se över personalen kanske, kompetens samt gå igenom inspelningarna så ni inte har missat något
Till oss kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under livets alla skeden........ Så lyder texten om Vårdcentralen. Men tyvärr kan det bli lite svårt, speciellt när telefontiden ställs in gång på gång, skall man då åka till Vårcentralen ta en lapp, sätta sig i kö för att ställa sin fråga, på telefonsvararen hänvisas man till 1177 eller ringa 112 vid livshotande fall. Jag har akut lumbago, fått bra hjälp av min sjukgymnast ,men måste få smärtstillande läkemedel för att kunna utföra mina rekommenderade rörelser, ringer Vårdcentralen som ställt in telefontiden = ingen hjälp här, nu får man kontakta släkt och vänner för att höra om "husapoteket" har något lämpligt läkemedel, eller kanske man skall åka på akutmottagningen och trängas med akut sjuka patienter för att be om smärtstillande läkemedel för att kunna utföra sin sjukgymnastik. Om man har tur kanske man kan få kontakt i morgon med någon på Vårdcentralen innan telefontiden gått ut eller kanske den är inställd, vem vet? Inte jag iallafall? Måste även ta upp händelsen om min vuxne son som nyligen besökte Vårdcentralen, han sökte för att han ont i halsen och det gjorde ont när han svalde, kände sig även hängig, läkaren tittade i halsen och sa att det kanske var halsbränna! Nej jag vet vad halsbränna är sa min son, har det i bland och då tar jag Novalucol som hjälper bra, jaha men du kanske har träningsvärk i halsen sa läkaren, har du svalt mycket, det kan vara muskulaturen som lyfter adamsäpplet, Va! Jag har gått på skidgymnasium i fyra år och vet vad träningsvärk är och jag har inte svalt mer än normalt. Jag skall åka en rullskidtävling till helgen och undrade om det ev. var virus eller bakterier i min hals, men då är det väl ingen fara att åka tävlingen då? Det rekommenderar jag dig inte att göra säger läkaren. Men om det är träningsvärk eller halsbränna kan det väl inte vara farligt att åka säger min son. Sund slutsats tycker jag. Sonen tackar för den värdefulla undersökningen och de goda råden, betalar 200kr och åker hem, ännu mer förvirrad än innan han besökte Vårdcentralen. Man kan tro att detta inte är sant! Men tyvärr är det det, helt otroligt!!!!
Ring flera ggr men hamnar i telefonkö som slutar med att tiden har gått ut. Värdelöst att man väljer att då ta bort tiden man kan ringa mitt på dagen. Hur tänkte man här?? Är det en personalfråga/resurs? Vill även nämna att jag varit hos läkare som konstaterat en sjukdom- jag återkommer efter 14 dagar och det visar sig att jag inte har denna åkomma. Alltså har man käkat pencilin i 14 dagar utan att det var rätt svar??? Inte nog med det efter att man tagit prov fick jag själv ringa efter 14 dagar för att få reda på att jag hade fått fel diagnos. Likadant idag efter provtagning- skall bli spännande att se om läkare hör av sig!
Hur bär man sig åt för att boka online på Vårdcentralen Verkstan här i Arvika? I telefon får man förslaget att söka på 1177.se. Jag surfar runt - men hittar INTE någon möjligheta ttboka tid!!!
Helt værdeløst. Ni ska ha telfontider men nej då ær det stæng vissa dagar tillsvidare.... Anstæll folk då!! Hur ska man kunna få tid om 1. ingen som svarar. 2: dåliga telefontider.. vad gør de øvrig tid då? 3.Finns ju knappt lækare som kan emot... kanske lika bra belasta akut vården då... 4. Se på hemsida... ett telefon nr.. sedan alternativt telefon nummer... ær ju samma till ett centralbord dær det endast tydligen lever en telefonsvarare.. 5. Ni har inget førtoende,tillgængligheten ær HEMSK! går inte ge - poæng...,Att personalen kanske gør efter førmåga, ja men ser inte de brist i systemet å be om att få mer personal,lækare då vet jag inte vad.. 6. Detta ær vældigt problematiskt om man ær sjuk och behøver lækar intyg men kan inte komma før dr har inte tid, kan de inte då ordna intyg att man har ringt ? Då tycker jag det ær ert ansvar att se till att arbetsgivare får intyg from førsta dagen., Annars ær det vi som jobbar som ryker på det.
ni får bli bättre på ha ha era telefontider så man får tag på er på dom tiderna ni ha skat att det går att ringa
Vänligen bekräfta rapportering
Nationell Patientenkät
Vårdcentralen Verkstaden Arvika får ett helhetsbetyg som är normalt jämfört med genomsnittet. Kliniken utmärker sig i jämförelse med andra kliniker på kategorin "Upplevd nytta".
Helhetsbetyg
Det sammanvägda helhetsbetyget för den har klinken är normalt jämfört med medel.
Information
Gav läkaren tillräcklig information om patientens tillstånd?. Snittvärdet för riket är 77.
Tillgänglighet
Väntetid, högt värde betyder korta väntetider. Snittvärdet för riket är 80.
Delaktighet
Patientens delaktighet i beslut om vård och behandling i den grad patienten önskar. Snittvärdet för riket är 78.
Behandling
Hänsynsfullt bemötande med respekt för patienten. Snittvärdet för riket är 90.
Helhetsintryck
Helhetsintrycket av vården som gavs. Snittvärdet för riket är 71.
Upplevd nytta
I vilken grad patienternas behov av sjukvård blev tillgodosett vid första besöket på vårdcentralen. Snittvärdet för riket är 81.
Förtroende
Förtroende för läkaren. Snittvärdet för riket är 84.
Rekommendera
I vilken grad patienterna skulle rekommendera vårdcentralen för andra. Snittvärdet för riket är 82.
Visa alla indikatorer för Vårdcentralen Verkstaden Arvika
Resultaten grundar sig på nationell patientenkät utförd hösten 2013. Nationell patientenkät utförs av Sveriges kommuner & landsting där närmare 138.000 patienter har bidragit med sina åsikter gällande vårdkvalitet.
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.